Thursday, December 3, 2015

BACKPAKER KOREA MUSIM LURUH (PART 2)


Anyeong.. Assalam..

        Ok kita jumpa lg dlm entri ni, Nak sambung cerita ni.. korang da ready ke?  hehe... sememangnya ni first time aku nak naik flight .. so nervous giler.. flight aku pagi , pukul 1pg...tapi kena berada di Klia 2 kiranya pukul 10 mlm. So sebelum smbung cerita ni. Nak kabo sikit.. cuaca kat sana sejuk jugak  jd mesti be ready dengan kot/baju sejuk.  Sebelum tu travel guide aku da bg aturcara perjalanan . Dan akan jumpa kat airport Seoul terus, jd pandai2 ko lah macamna nk gi KLIA 2 tu smpai naik flight. Nasib baik kawan aku ni da pernah naik flight kat Klia 2 ni. jadi senang sikit nak berurusan tu. Kalau tak ayoyoo.. sesat ke laut agaknya.. huhu. Yang penting korang kena sentiasa jaga passport korang.. klau hilang.. hmmm abislah..

       Sambung pada cerita kita. Da sesampai je kat Klia 2 tu, Apa lg kitaorg pun selfie lah dulu. Bg kat family masing2 bukti da smpai Klia .Hahahahh.. Bukan apa bukan senang family nak lepaskn girl gi tmpt org sendiri kan.. so sampai je kat flight tu kitorang selfie lg..hehe.. dan berlalu lah masa dalam flight selama 6 jam.. Kitaorg tidur je, mmg waktu tidur pun kan.

        Da sampai pun kat airport Seoul. Terus gi jumpa dgn travel guide kat luar imegresen. Sebenarnya aku da kenal dgn travel guide ni sbb aku add dia kat fb.. Utk safety je. So korng kena hati2 lah , Kena amik tau siapa travel guide korang tu jgn main redah je. Dan sesi suai kenal dgn ahli2 group yg lain. Pastu kami tunggu bas . Bas ni mmg terus je gi Itaewon. Tapi kena beli tiket bas dulu. Rasanya utk pelancong luar , akan dapat diskaun. Ok bab tiket BAS, travel guide aku yg uruskan . Jadi naik bas dalam 1 jam lebih jgak nak sampai guest house tu.. Apa lagi tidur jelah.. hahahh sambil ambil gmbar sepanjang perjalanan dalam bas.

   Korang nak stop dulu boleh...  skrg  nak balik dulu.. kat opis kan..

                                                           BERSAMBUNG....

No comments:

Post a Comment